Tuesday, December 22, 2009

Pertandingan Kecantikan & Kesenian Ayam Serama Mingguan 2010

Assalammualaikum dan salam sejahtera,
Untuk makluman peminat serama semua,untuk pertama kalinya group GPSK dan SA akan menganjurkan pertandingan ayam kecantikan dan kesenian ayam serama secara mingguan bermula pada 9 Jan 2010 akan datang.Acara mingguan ini bertujuan untuk menarik ramai lagi peminat ayam serama di Selangor/KL,namun iany juga terbuka untuk sesiap shj yang ingin menyertai...tak lah tunggu bon besar je baru nak gie tanding.Pertandingan mingguan ini juga membolehkan peminat dapat "test" ayam mereka terutama sahabat2/peminat baru dalam serama ini.
Disamping itu juga,pengadilan untuk bon kecil hujung minggu ini akan diadili oleh pengadil GPSK sendiri...amatur lah katakan.Namun objektifnya besar,ini kerana selama ini KL/Melaka/N9 dll byk bergantung kepada pengadil dari Kelantan dan Terengganu shj.Justeru GPSK dan SA telah sepakat bahawa tibalah masanya sebelah pantai barat semenanjung ini mempunya pasukan pengadil sendiri dalam mengelolai pertandingan ayam serama.Walaupun kemungkinan pada peringkat awal byk masalah akan timbul namun pasti objektif untuk mengadakan satu pasukan pengadil akan tercapai.GPSK dan SA juga akan minta kerjasama daripada Persatuan Pengadil Perkasa (Abg De & Pok Nik) dalam membimbing pengadil2 GPSK ini.Skima pemarkahan juga menggunakan skima dari Perkasa sendiri.
Justeru untuk itu,GPSK dan SA berharap sgt supaya peminat2 serama di sebelah pantai barat M'sia khasnya dan seluruh Malaysia amnya dpt memberi sokongan dan galakan supaya objektif mengadakan satu pasukan pengadil untuk N9/Melaka/K.Lumpur& Selangor dapat tercapai..insyaallah...

seramadeampang..

Monday, December 21, 2009

Raja Keramat (Remaja) Naib Johan 19 Dis 2009

Raja Keramat..itulah nama yang telahpun SA registerkan dalam Pendaftaran di reban SA.raja Keramat merupakan serama remaja baru yang telahpun menghuni reban SA sekarang ini.Tak dapat SA nafikan dan ingin SA katakan Raja Keramat merupakan serama dalam pembikinan sebagai Juara satu hari nanti ...insyallah.Gaya ,tarikan kepala/leher dan pacakan sayap Raja Keramat ini sangat hebat terutama bila beraksi diatas meja pertandingan.

video

Untuk itu pada 19 Dis 2009 yang lepas di Titiwangsa ,Raja Keramat telahpun membuat kemunculan pertama setelah menghuni reban SA.Kemunculan Raja Keramat ini telahpun membuatkan peminat yang hadir ketika itu terpesona dgn aksi lincah dan gaya yang tersendiri...tapi seperti yang SA katakan ianya masih dalam pembikinan ia telah mendapat naib Johan kerana kalah pada sektor ekor yang sedang tumbuh.Gaya yang diperolehi maksimum 13.5 untuk remaja.Bagaikan helang bila beraksi.....insyallah lepas ini jika siap sepenuhnya Raja Keramat akan membuat kemunculan kedua di Kota Bharu,Kelantan dan Kedah pada 26 hb Disember ini...Untuk itu SA sertakan image terkini RAJA KERAMAT!!!!!!!!!!!


serama de ampang..

Black Marine(Muda) -Johan Muda Di Kedah 5 Dis 2009


Assalammualaikum dan salam sejahtera,
huhuhu...maap bebanyak semua.Lama sungguh SA tidak mencoret dalam blog nie.Sibuk sesangat samapat tak dan nak tgk blog.Tapi hari ini rasa senang sikit bolehlah kiranya mencoret.Alhamdullilah Sekali lagi Black Marine SA mendapat Johan Kategori Muda di Kedah pada 5 Disember 2009 yang lepas.Tapi ape kan daya Botb tidak digondol sekali...kalau tak senyum sampai ketelinga SA pulang...ceh wah..Sayang sngt SA pada Black Marine ini.Satu-satunya serama yang terbaik buat masa ini di reban SA...alhamdullillah syukur..Untuk makluman semua masa sekarang ini sgt SA cemburi kerana tidak lama lagi SA akan meninggalkan arena serama untuk seketika...ishh.ishhh sedih rasanya..Demi karier dan masa depan SA terpaksa untuk seketika...SA akan ke oversea tidak lama lagi....ish..ish

Seramadeampang....

Tuesday, October 27, 2009

REMAJA JOHAN TERENGGANU 10 OCT 2009

Salam sejahtera,
Terlebih dahulu SA ingin memohon maaf kerana telah lama tidak menulis dan menyatakan perkembangan reban SA.Al-maklumlah sibuk dgn kerja harian.Namun untuk makluman semua pada 10 Okt 2009 yang lalu SA telahpun berkesempatan untuk hadir ke pertandingan di Kuala Terengganu.Bawa barang-barang belunjur je dari reban SA dan ingin mencuba nasib dgn seekor remaja yang baru SA beli dari Abg halim Kemboja 2 minggu sebelum pertandingan.Alhamdullilah remaja ini telahpun menjadi Johan pada pertandingan tersebut.Gaya kebas dan tarik selam dia telahpun berjaya memukau pengadil sehingga diumum Johan remaja pada pertandingan tersebut. Selain itu,hasil sendiri dari reban SA juga tidak mengecewakan dgn mendapat tempat ke-2 anak A dan ke-3 anak B,alhamdullilah.



sekian,dari
Seramadeampang....

Monday, September 21, 2009

Salam Aidilfitri dari SA

Assalamamualaikum...sahabat2 seramaku.

Lisan kadang2 tak terjaga..Janji kadang-kadang tidak tertunai..hati kadang-kadang berprasangka..Ckp kadang2 menyakitkan.Hidup ini menjadi indah jika ada kemaafan.Justeru dikesempatan ini SA ingin menyusun sepuluh jari mohon ampun dan maaf diatas segalanya dan halalkan termakan dan terminum selama SA didalam dunia serama ini...Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin...Insyaallah...

Dan Jgn lupa pertandingan di Kuala Terengganu pada 10 Oct 2009 ini..Kepada peminat-peminat semua bolehlah melepaskan rindu setelah hampir dua bulan dunia serama sunyi seketika...

Wassalam..

SeramaDeAmpang..

Tuesday, August 25, 2009

Selamat Berpuasa

Salam,
Pengunjung blog Serama de Ampang semua,
Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan -"Ya Allah, tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:-

1) Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
2) Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
3) Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali.Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu, dengan ikhlasnya, saya & keluarga ingin memohon maaf jika kami ada berbuat kesalahan dan kesilapan, samada sengaja ataupun tidak sengaja.
Harap dimaafkan. Semoga kita dapat menjalani ibadah puasa kali ini dengan sempurna.
Selamat menjalani ibadah berpuasa. Mudah-mudahan mendapat rahmat dan diberkati Allah s.w.t. sepanjang masa.
"ahlan wa sahlan ya Ramadhan.." Wassalam

Wednesday, August 12, 2009

Jongkong Mas terkini-Muda



SA juga ingin pamerkan Jongkong Mas terkini(muda) dan ianya kini makin berbisa diatas meja.Gambar anak B sebelum ini SA pernah uploadkan dalam sesi blog yang lepas.Insyaallah J.mas akan muncul di arena serama.Baka asal jongkong Mas adalah daripada kacukan darah terpilih dari reban abg mat forest (dungun).

Taming Mas-Produk baru Dari SA




Salam,semua disini SA ingin berkongsi gambar produk baru -Taming Mas(tidak lah baru sangat/No.3 di Bon dungun anak A) tapi sekarang dah masuk anak B /remaja yang masih "belunjur"untuk tontonan umum di serama de ampang...:)

Sunday, July 19, 2009

BOTB Dungun - 18 Julai 2009

SA ingin mengucapakan tahniah kepada En Nusi dan adiknya En Mat dari Dungun dengan kejayaan memenangi BOTB pertandingan yang dianjurkan oleh Kelab Serama Dungun tempoh hari.Gaya,kesenian dan aksi yang diperagakan oleh BOTB tersebut sungguh mempersona dan memukau semasa beraksi diatas meja.Dengan BOTB ini ,En Nusi dan adiknya En Mat telahpun berjaya menepis gosip2 sebelum ini mengatakan Juara Kenyir tidak "sihat".GAYA LAWAN MEJA memang layak diberikan kepada BOTB ini.Disini SA sertakan video BOTB tersebut untuk tatapan peminat semua.
video

Pertandingan Di Dungun 18 Julai 2009.

Pada 18 Julai 2009 yang lepas SA dan beberapa org member telahpun bersama-sama turun ke Dungun bag menyertai pertandingan Kecantikan dan Keseniaan Ayam Serama yang dianjurkan Kelab Serama Dungun.Di pertandingan itu ramai juga otai2 serama yang turun bagi memeriahkan lagi pertandingan dan memberi sokongan kepada Kelab Serama Dungun membuat pertandingan.Difahamkan lebih kurang 2++ penyertaan keseluruhan ayam yang menyertai pertandingan tersebut.TAHNIAH!!!! Kelab serama Dungun.SA harap Kelab Serama Dungun akan lebih kerap lagi menganjurkan pertandingan disana.Insyaallah.
Selain itu,alhamdullilah SA memperolehi kejayaan dengan mengondol tempat ketiga dan ketujuh kategori serama Muda dan juga tempat ketiga kategori Serama anak A hasil dari reban SERAMA DE AMPANG.syukur alhamdullilah.Dengan kejayaan ini SA akan terus berusaha untuk menghasilkan lebih banyak produk yang berkualiti lagi supaya dapat memeriahkan lagi dunia serama.Dikesempatan ini SA ingin mengucapkan jutaan terima kasih diatas kejayaan ini terutama kepada En Mat Forest,En Yusri King dan En Rahman dari Melaka yang selama ini tidak jemu-jemu memberikan nasihat dan panduan dalam proses "bred" yang dijalan di reban SERAMA DE AMPANG.

Ikhlas dari SERAMA DE AMPANG.

Monday, June 29, 2009

Best Of The Best Bangi 27 Jun 2009

Ini adalah gambar raja serama untuk Pertandingan Kecantikan dan Kesenian Ayam Serama di Bangi pada 27 Jun 2009 yang lalu.Gaya dan pacakan Botb ini membuatkan hadirin terpesona.

Pertandingan di Bangi (27 Jun 2009)-anjuran Lawi Emas

Pada 27 Jun 2009 yang lalu,Kelab Lawi emas telahpun berjaya sekali lagi untuk menganjurkan pertandingan Kecantikan dan kesenian Ayam Serama terbuka Selangor& Kuala Lumpur.Pertandingan kali ini merupakan yang terbesar di kawasan lembah kelang dengan jumlah penyertaan sebanyak 362 ekor(Induk -29 ekor anak a -46 ekor anak B - 43 ekor ayam A-49 ekor remaja -54 ekor muda-54 ekor abs-49 ekor dan ayam B- 29 ekor.)Insyaallah byk lagi pertandingan-pertandingan akan diatur di lembah Klang supaya tsunami Ayam Serama telah melanda Lembah Klang.Disini disertakan sedikit gambar-gambar semasa pertandingan.

Sunday, June 21, 2009

Jongkong Mas




Gaya mengebas "lawan meja",tarik selam sehingga nak terbalik adalah identiti Jongkong mas.Kategori anak B ke remaja.Baka dari darah yang terpilih.Abg Jongkong mas,pernah mengungguli BOTB di Kedah.

Sri Jebat(Telah berpindah milik -member KL)


Baru nak start galak.Telahpun mula mempamerkan gaya tarik selam dan mengebas"Lawan meja".Cuma ekor shj belum siap.Insyallah akan muncul di arena serama.

Wednesday, June 10, 2009

Reban Serama De Ampang

Ini lah reban dimana Serama De Ampang meletakkan koleksi-koleksinya yang tidak seberapa itu.

Reban De Ampang.

Ini lah reban dimana Serama De Ampang menempatkan koleksi-koleksi De Ampang.Maklumlah kawasan terhad.

Gambar kenangan crew yang menjayakan Pertandingan 29 March 2008 (1st in KL/Selangor)

Geng yang menjayakan Pertandingan Di Kompleks Muhibah Untuk Pertama Kali nya di Selangor/KL 29 March 2009.Detik kebangkitan kembali serama di KL/Selangor.

Johan A De Melacca

Kurik Emas,Johan A di Melaka dan memasuki Best Of The Best.Gaya dan aksi diatas meja sungguh mempersonakan dan menyebabkan hati tertawan dengan dilengkapi set"pakaian"yang menarik.